Strona na Facebooku, znana jako Fanpage, musi być odpowiednio prowadzona. Jedynie dzięki temu może uzyskać coraz większą popularność. Jakie jednak dokładnie warunki należy tutaj spełnić, aby rozkręcić Fanpage? Przyjrzyj się kilku podstawowym wskazówkom, które działają od lat i są wysoko cenione przez algorytmy Facebooka.
Unikalne posty
Fanpage zazwyczaj stanowi promocję pewnej firmy czy biznesu. Chcemy na nim dzielić się najważniejszymi informacjami. Tak, by potencjalni i przyszli Klienci byli z nami na bieżąco. Gdy więc tworzymy regularnie nowe posty na naszym Fanpage, to musimy pamiętać o ich unikalności. Nie powinni być skopiowane z innego miejsca. Niech będą przygotowane od początku do końca. Przy okazji zastanówmy się nad tym, jak powinna wyglądać taka treść. Tak, by była dostosowana do naszych najważniejszych odbiorców. Dodatkowo liczy się zastosowanie każdego tygodnia różnych rodzajów postów.
Najczęściej polecane posty na Fanpage:
- informacyjne
- motywacyjne
- promocyjne
- branżowe
- edukacyjne
Nie warto więc za każdym razem stosować te same posty na naszym Fanpage(np. promocyjne czy informacyjne). Stosujmy także pozostałe, dzięki czemu utrzymamy znaczne lepsze relacje z naszymi Klientami. Uznają oni, że warto obserwować nasz Fanpage, ponieważ nie tylko mają kontakt z naszą firmą, biznesem, ale również mogą rozwijać się w ważnych dla nich kierunkach(decydują o tym posty branżowe, edukacyjne i motywacyjne). W ciągu tygodnia możemy ustalić pewną strategię, w jakie dni stosujemy posty informacyjne, branżowe i promocyjne, a kiedy motywacyjne i edukacyjne. Po pewnym czasie, na przykład miesiącu czy kilku, będziemy dokładnie widzieli, jakie możliwości daje nam taka strategia. Jeśli mamy coraz więcej obserwujący i pojawiają się interakcje na Fanpage(polubienia i komentarze pod postami), to należy taką strategię pozostawić na dłużej.
Filmy Wideo i Live Stream na Fanpage
Aktualnie ogromne znacznie odgrywają materiały wideo w kanałach Social Media. Jeśli więc takie filmy będziemy dodawać do Fanpage, a zarazem tworzyć tak zwany “live stream” z naszymi obserwatorami. Wcześniej poprzez różne posty możemy starać się ich przygotować na coś takiego. Jest wtedy większe prawdopodobieństwo, że chętnie zdecydują się na obejrzenie takiego nagrania.
Zdarza się, że autorzy znanych Fanpage organizują “Live Stream” na Fanpage typu “Pytania i Odpowiedzi”. Uczestnicy mogą więc zadawać pytania, na które jest im od razu udzielana odpowiedź. To również wpływa na stworzenie pozytywnych interakcji z użytkownikami. Przy okazji można poznać ich problemy, które jesteśmy w stanie rozwiązać. Możliwe, że i to coś sprawi, że znajdziemy pomysł na nowy biznes.
Regularność przy prowadzeniu Fanpage
O tej kwestii po prostu nie możemy zapominać. Gdybyśmy przez kilka tygodni nie tworzyli nowych postów na Fanpage, to obserwujący mogliby odejść. Uznaliby, że już zakończyliśmy swoją działalność. Nie chcemy, aby tak było. Można przecież wykorzystać pewne narzędzia, jak Later, Buffer czy inne, które pozwalają nam na zautomatyzowanie publikacji postów na naszym Fanpage. Z dużym wyprzedzeniem możemy zaplanować publikację przeróżnych postów. A zarazem otrzymać dodatkowe narzędzia(zdjęcia motywacyjne itp.), dzięki którym łatwiej jest nam przygotowywać pewne posty.
Na koniec nie zapomnijmy o sile, jaką posiadają hashtagi. Oczywiście Facebook nie uwielbia ich. Natomiast w każdym poście możemy dodać od 3-5 tagów. Więcej nie warto, ponieważ wtedy posty uzyskałyby mniejszą siłę SEO i nie byłyby tak dostępne dla użytkowników Facebooka. Także dodając filmy pamiętajmy o tym, by wykorzystać popularne tagi(jest tam specjalna rubryka na to miejsce).
Dzięki zastosowaniu tych kilku prostych wskazówek rozkręcisz swój Fanpage. Pomoże Ci w tym jeszcze wcześniejsze zakupienie pewnych obserwujących. Szczególnie na początek, gdy rozwijasz swój Fanpage. Z czasem użytkownicy będą znacznie szybciej odnajdywać Twój Fanpage i go obserwować. Zakup więc 100% unikalnych obserwujących u Nas. Zapraszamy!